اختلالات عصبیبالینیفوبیا

چرا به هنگام حمله پانیک قفسه سینه درد می گیرد؟

درد قفسه سینه اتفاق جسمی و شدیدی است که شباهت بسیاری به حمله قلبی دارد. حمله پانیک به سادگی اضطراب شدید نیست و حتی بعضی از حمله ها آنقدر پیشرفته اند که باعث بستری شدن فرد می شوند، زیرا حتی پزشکان هم تا زمانی که آزمایشات فرد کامل نشده باشد، نمی­ توانند تشخیص حمله قلبی بدهند.

درد قفسه سینه شباهت زیادی به حمله قلبی دارد و از نشانه های اصلی حمله پانیک است. در این مقاله حمله پانیک و درد قفسه سینه مورد بررسی قرار داده شده و تفاوت درد قفسه سینه ناشی از حمله عصبی آن با حمله قلبی بیان می شود. به علاوه با خواندن این مقاله شما یاد می­ گیرید که  چطور حمله پانیک را تحت کنترل قرار بدهید.

 

چرا به هنگام حمله پانیک قفسه سینه درد می گیرد؟

با متخصص قلب صحبت کنید.

با وجود اینکه که حمله قلبی در افراد سالم و جوان بسیار نادر ولی در مقابل حمله پانیک در افراد سالم و جوان و حتی ورزشکار بسیار متداول است، باز هم بهتر است که فقط یک بار به دکتر قلب مراجعه کنید و مطمئن شوید که حمله ای که به شما دست داد، پانیک بوده است.

به جزء درد قفسه سینه نشانه های دیگری هم هستند که بین حمله قلبی و پانیک مشترک هستند:

 

  • سخت نفس کشیدن
  • سبکی سر
  • ضربان تند قلب
  • مشکل در فکر کردن و تمرکز
  • ضعف مفصل

 

تفاوت بین حمله پانیک و حمله قلبی

چرا به هنگام حمله پانیک قفسه سینه درد می گیرد؟
چرا به هنگام حمله پانیک قفسه سینه درد می گیرد؟

حمله پانیک شدیدتر از حمله قلبی است و در این حالت مرکز قفسه سینه درد می گیرد، درد نزدیک قلب اتفاق می­افتد و در موارد نادری بسیار شدید است. اما در حمله قلبی درد قفسه سینه در اطراف شانه ­ها نیز پخش می­شود. این درد می تواند شدید باشد و در دو حالت درد سینه طوری است که انگار قلب را تحت فشار قرار می­دهند ولی در حالت حمله قلبی فشار بیشتری در قلب احساس می شود. تفاوت های دیگری بین دو نوع حمله وجود دارد:

 

  • استفراغ کردن: حمله قلبی باعث استفراغ می شود.
  • از هوش رفتن: در حمله پانیک تنها احساس غش کردن به فرد دست می دهد اما فرد به ندرت بیهوش می­شود.
  • آسیب های قلبی: در حمله قلبی به قلب فرد آسیب های دائمی وارد می شود.

 

استفراغ، بیهوش شدن وحتی پخش شدن درد در موارد نادر در حمله پانیک نیز رخ می دهد ولی بسیار نادر است. در حمله قلبی احتمال مرگ وجود دارد، ولی خطرات طولانی مدت، زندگی افرادی که حمله پانیک به آنها دست داده است را تهدید نمی کند. بنابراین هرچقدر هم که حمله سخت باشد فرد در هر حال در پانیک زنده می ماند.

 

حمله قلبی نادر است.

چرا به هنگام حمله پانیک قفسه سینه درد می گیرد؟
چرا به هنگام حمله پانیک قفسه سینه درد می گیرد؟

اگرچه حمله قلبی از دلایل متداول مرگ و میر است، ولی رخ دادن آن در فردی که مشکلات شناخته شده قلبی نداشته باشد بسیار نادر است. به همین علت یک بار ملاقات با پزشک متخصص قلب از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر شما در سنی نیستید که حمله قلبی در آن متداول است یا درسلامت جسمی کامل به سرمی برید، احتمال اینکه حمله به خاطر اضطراب در شما اتفاق افتاده باشد زیاد است و حمله قلبی برایتان در اولویت کمتری قرار دارد مخصوصا اگر اخیرا تحت استرس بوده اید.

 

چرا در حمله پانیک در قفسه سینه درد احساس می شود؟

حملات پانیک موجب دردهای قفسه سینه می شود که در نتیجه بازدم های سریع است. علی رغم آنچه شما ممکن است یاد گرفته باشید، وقتی شما جوان تر هستید، بازدم های سریع زمانی اتفاق می افتد که شما دی اکسید کربن خیلی کمی در بدنتان داشته باشید. آن زمانی رخ می دهد که تنفس شما خیلی سریع یا غیر مفید باشد. بدن شما به زمان نیاز دارد تا دی کسید کربن ایجاد کند (که ایجاد آن نیاز به کارکرد بدن دارد). وقتی شما خیلی سریع نفس می کشید، بدن شما دی اکسید کربن را سریع تر از آنچه تولید می شود بیرون می کند.

این مطلب را هم بخوانید :   بیش فعالی کودکان را بیشتر بشناسیم. از شناخت تا درمان ADHD
چرا به هنگام حمله پانیک قفسه سینه درد می گیرد؟
چرا به هنگام حمله پانیک قفسه سینه درد می گیرد؟

بسیاری از مردم فکر می کنند دی اکسید کربن در بدن آنها بد است و یقینا مقدار زیاد آن می تواند مضر باشد (مانند وقتی که شما خفه می شوید) اما در عملکردهای مختلف بدن، دی اکسید کربن نقشی بازی می کند. مثلا وقتی که شما غلط نفس می کشید (به علت آدرنالین بالا در هنگام اضطراب و مهارت های تنفسی غیر مفید) شما کلا دی اکسید کربن را خارج می کنید تا نفس تان تعدیل شود. شما همه دی اکسید کربن را به زور خارج نموده و بدن شما به منظور رسیدن به تنفس منظم تقلا می کند.

یکی از نشانه های بازدم شدید تنفسی به “تاثیر متناقض” مشهور است. بازدم شدید موجب می شود اگرچه که شما اکسیژن کافی دریافت نمی کنید ولی احساس کنید خلاف آن صحیح بوده، یعنی اکسیژن کافی دریافت می کنید. این احساس موجب می شود افراد سعی کنند بیشتر و سریع تر نفس بکشند و آنرا ادامه دهند تا اکسیژن بیشتر در خون جاری شود. اما این موضوع آنها را به بازدم غلط سوق می دهد. بازدم های شدید باعث منقبض شدن رگ های خونی شده و موجب دردهای قفسه سینه ای می شود که در ادامه عملکرد قلب را مشکل تر ساخته و موجب درد اطراف قلب می گردد. با این مفروضات حمله پانیک گرایشی است به شروع تنفس غلط حتی وقتی که اضطراب بالا ندارید که می تواند بطور نامساعد فرد را به درد های قفسه و شروع حمله پانیک هدایت کند.

 

چطور درد قفسه سینه را در حمله پانیک کاهش دهیم؟

چرا به هنگام حمله پانیک قفسه سینه درد می گیرد؟
چرا به هنگام حمله پانیک قفسه سینه درد می گیرد؟

در حمله پانیک فرد متاسفانه نمی تواند بلافاصله بازدم سریع را متوقف کند. نگه داشتن نفس برای جلوگیری از بازدم سریع تنها باعث احساس سرگیجه می شود. به جای آن، کارهای زیر را انجام دهید تا سطح دی اکسید کربن در بدن تان نرمال شود.

 

  • قدم زدن:

قدم زدن باعث می شود که سطح دی اکسید کربن سریع تر نرمال شود و سرعت تنفس شما بهبود پیدا کند. علاوه بر این با قدم زدن دستگاه گردش خون بهتر کار می کند و درد قفسه سینه کمتر می شود.

 

  • کنترل تنفس

تنفس خود را کنترل کنید تا عمیق تر نفس بکشید ولی سعی نکنید که تنفس را متوقف کنید. برای اینکار ۵ ثانیه هوا را به داخل ریه ها کنید یعنی عمل دم ۵ ثانیه طول بکشد، سپس ۳ ثانیه نفس تان را نگه دارید و ۷ ثانیه نیز بازدم طول بکشد. با این کار در اکسید کربن در بدن به صورت طبیعی کنترل می شود.

اضطراب دلیل اصلی تنفس سریع است. زمانی که مضطرب می شوید به علت آزاد شدن آدرنالین تنفس شما سخت تر انجام می­شود. بنابراین ابتدا و قبل از هرچیزی سعی کنید که اضطراب خود را کنترل کنید.

امیدوارم که این مقاله باعث شده باشد که افراد بتوانند فرق بین حمله قلبی و حمله پانیک را تشخیص دهند.

 

منبع: www.calmclinic.com

 

 

فیلم مصاحبه تلویزیونی در مورد وسواس فکری



شماره های تماس با صدای زندگی

یعقوب اسماعیلی

روانشناسی بالینی. درمان قطعی وسواس و فوبیا و اختلالات اضطرابی. مدیر سایت و کانال تلگرام صدای زندگی

نوشته های مشابه

‫72 سوال

  1. سلام و خسته نباشید.حدود ۴ماه مادرم دچار پانیک شده
    ترس و ضعف بدن و بی حوصله و از همه مهم تر دچار لرزش پا از درون لرزشی که دیده نمیشه فقط خودت از داخل بدن حس لرزش پاهاش داره و ناتوان بودن در ایستادن و ترس
    لطفا راهنمایی کنید دارو آرامبخش زیادی استفاده کرده ولی هیچ تاثیری نداشته 😔
    تشکر

    1. عاطفه عزیز سلام

      یه تعریف ساده از حملات پانیک اگر داشته باشیم میشه نوعی ترس اغراق آمیز و غیر واقعی که بخاطر قرار گیری در یک موقعیت اضطراب زا بوجود میان
      طبیعتا مصرف دارو میتونه عوارض ناشی از اضطراب کاهش بده ولی هیچ وقت اضطراب نمیتونه از بین ببره برای همین لازم هست تا در کنار مصرف دارو حتما روان درمانی را انجام دهید.
      در این صورت با کاستن از اضطراب های معمول که احتمالا تا به امروز بهشون بصورت جدی پرداخته نشده میشه این مشکل برطرف کرد.

      دقت کنین این حملات میتونه برای فرد در حد فلج کننده باشه برای همین تا جای ممکن سعی میکنه از موقعیت هایی که در اون دچار اضطراب میشه اجتناب کنه مثلا فقط تو خونه بمونه یا حوصله انجام کاری نداشته باشه که اینطوری خطر قرار گیری تو اون شرایط برای خودش به حداقل برسونه
      اضطراب مادرتون باید در درجه اول شناسایی و سپس درمان بشه و مطمئن باشید بعد از درمان سبک و کیفیت زندگی ایشون به شدت ارتقا پیدا خواهد کرد

  2. من بعد از فوت پدرم حملات پانیک بهم دست میده و بعضی مواقع بیهوش میشم
    دوبار در حال رانندگی این اتفاق افتاد که یکبارش از جاده رفتم بیرون و نزدیک بود چپ کنم ب هوش اومدم
    الان را درمانش چیه

    1. مهدی عزیز سلام
      حملات هراس یا پانیک معمولا به علت قرار گرفتن در یک موقعیت به شدت اضطراب آور رخ میده.
      اینکه اضطراب های شما چه چیزهایی هستن و ریشه در چه موضوعاتی دارن نیازمند بررسی بیشتر و انجام مصاحبه بالینی یا آزمون های روانشناختی از شماست.
      اینکه شمابتونین اضطراب خودتون درمان کنین کمک میکنه دیگه دچار چنین حملاتی نشید و خوشبختانه باید بگم اضطراب درمان قطعی داره پس جایی برای نگرانی بیشتر درباره این موضوع نیست و فقط لازمه هر چه سریع تر نسبت به درمان خودتون اقدام کنین.

  3. سلام هفده سالمه
    چندساله پیش مورد ازار جنسی قرار میگیرم بخاطر حمله‌ای که به قفسه سینم وارد نتونستم از خودم دفاعی بکنم
    فکر نمیکردم مشکل خاصی باشه
    تا بزرگ شدم تا فهمیدم چی شده پانیک گرفتم
    همش کابوس میدیدم و بعد کابوسم اتک داشتم
    دیگه شبا نمیخابیدم میترسیدم
    فایده نداشت اما بازم میومد سراغم هرشب . هرروز
    گذشت تا تصادف کردم
    الان جدا از اون کابوسای دیگه میبینم
    توی گوشم همش صدای جیغو داده
    پلکامو روی هم نمیزارم‌میترسم‌شروع میشه خیلی بد
    همچیز جلو چشممه فایده نداره درمان داروییم نداره
    نمیتونم هردارویی بخورم چون ارثی مشکل قلب دارم
    همچیز بهم ریختس و من امیدی ندارم .

    1. سمای عزیز سلام
      در مورد اتفاقی که براتون افتاده بسیار بسیار متاسفیم
      اول اینکه این نوید به شما بدیم که مشکل شما کاملا قابل درمان هست پس جای نا امیدی نیست

      در مورد اتفاقی که برای شما افتاده، دچار اختلال استرس پس از سانحه یا PTSD شدین که اختلال بسیار رایجی در موقعیت های مشابه هست.
      ار اونجایی که احتمالا برای درمان خودتون بصورت جدی اقدام نکرده یا درمان موثری دنبال نکردین این اضطراب شما ادامه دار و بصورت حملات هراس یا پانیک در اومده و ممکنه حتی باعث اختلال های دیگه در شما نیز شده باشه.
      درمان دارویی راه حل نهایی برای این قبیل اختلالات نیست بلکه صرفا یک درمان کمکی می باشد.
      همونطور که تا حالا درک کردین دارو هرگز نمیتونه خاطرات شما را از بین ببره بلکه فقط به عنوان آرامبخش باعث میشه واکنش های شما به این موضوع با حساسیت کمتری دنبال بشه.

      اما جای نگرانی نیست.
      با روان درمانی میشه به راحتی این خاطرات تلخ از ذهن شما پاکسازی کرد و حتی حساسیت شما در زمان یادآوری اون به حداقل رسوند تا بتونین زندگی طبیعی دنبال کنین.

  4. سلام آقای دکتر.
    بنده ۴ سال پیش پانیک داشتم خیلی زود با آسنترا ۵۰ خوب شدم.۳ ماه پیش کرونا گرفتم پانیکم برگشت الان کلونازپام میخورم اوکی شدم ولی از فردای کرونا سمت چپ بدنم پاهام دستام سمت قلبم سر میشه اسکن قلبو چکاپ کامل ازمایشم دادم همه چی خوب بوده این سر شدن و تیر کشیدن واسه چیه جناب دکتر ممنون.

    1. فرهاد عزیز سلام
      همونطور که میدونین حملات هراس یا پانیک شما بخاطر شدت بالای اضطراب شما رخ میده. این که وقتی در یک موقعیت اضطراب زا قرار میگیرید اگر نتونین به اضطرابتون فائق بیاید دچار این حملات میشن.
      اضطراب در افراد به صورت یک سری علائم یا دردهای جسمانی ظاهر میشه که معمولا با چکاپ پزشکی هم چیزی نشون داده نمیشه. مثلا وقتی خیلی دچار اضطراب میشین ضربان قبلتون بالا میره یا عرق می کنین در حالی که در شرایط عادی شما با انجام فعالیت بدنی شدید ضربان قلبتون بالا میره یا وقتی خیلی گرمتون میشه عرق می کنین اما در مورد اضطراب اینطور نیست و برای همینم تو چکاپ ها یپزشکی معمولا به نتیجه نمیرسین.
      برای اینکه ریشه این حملات و اضطرابتون پیدا کنیم لازم هست حتما بصورت تخصصی زیر نظر یک روانشناس بالینی مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرید

  5. سلام
    حمله پانیک دارم
    من یک ساله سرتالین ۵۰ و تری فلوپرایزین مصرف میکنم
    خدا را شکر خیلی بهتر شدم
    ولی یکی از نشانه های حمله پانیک که درد سینه هست هنوز دارم
    درد سینم رو فقط وقتی دو تا دستام رو به پایین میکشم درد سینه رو حس میکنم
    درد سینم ۲۴ ساعت هست و همون جور که گفتم وقتی دستم رو پایین میارم درد میکنه

    میشه بگید کی این درد سینه خوب میشه؟
    مرسی

    1. سلام
      حملات پانیک با مصرف دارو قابل درمان نیست و در آینده باز خواهد گشت . دارو درمانی تنها بصورت موقت از حملات جلوگیری میکند .
      حمله پانیک شما ریشه در اضظرابتان داشته و باید بصورت ریشه ای درمان گردد. برای درمان قطعی پانیک مراجعه بفرمایید.

  6. سلام وخسته نباشید اقای دکتر این بیماری پانیک چقدر طول میکشه که درمان قطعی بشه؟ حتمن باید دارو مصرف کرد?
    من کودک شیرخوارم دارم ک نگرانم دارو هام تاثیربدی بزار روش…
    متاسفانه بعد حادثه زلزله تهران دچار حملات پانیک هستم

  7. سلام اقای دکتر من حمله های پانیک رو به مرور زمان کنترل کردم یعنی از اوایل که خیلی شدید بود و خیلی طول میکشید رسوندمش به چند ثانیه خیلی راحت میتونم کنترلش کنم خیلی به توهمایی که تو اون زمانهای حمله بود فکر میکردم حتی به نفس کشیدنم که ازارم‌میداد و باعث اضطرابم میشد تو اون لحظه حمله نمیتونستم فکر کنم ولی وقتی خوب بودم ترسهامو مرور میکردم و رنگ واقعیت بهش میدادم که واقعا چیزی نیست که ترسناک باشه باورش کردم که میتونم از پسش بر بیام میخواستم بدونم دارم کار درستی میکنم یا اگه چیزی هست که بتونم به درمان کمک کنه بگین خیلی ممنون میشم

    1. سلام
      مرور کردن ترس ها و اتفاقات که چرا این طور شده و چرا این اتفاق افتاد و سعی در پیدا کردن منطق و دلیل برای آن اتفاق نادرست است و زمانی که حمله پانیک در شما اتفاق می افتد شما نمیتوانید به دنبال دلیل و منطق بگردید . پیشنهاد می شود که از خود درمانی پزهیز کنید و یک دوره درمانی را نزد یک روانشناس بالینی متخصص در اختلالات اضطرابی سپری کنید تا بصورت ریشه ای پانیک شما درمان شود . شما زیر نظر تیم تخصصی بنده میتوانید چگونگی مواجهه و مقابله با حملات پانیک را آموزش ببینید و نسبت به رفع آن اقدام نمایید .

  8. سلام اقای دکتر . خواهرم مدتیه از چیزهای زیادی میترسه مثل اتوبوس . دوش گرفتن و تنهایی چند بار هم حالش خراب شد و بدنش به شدت میلرزید همش میگه حسه خوبی ندارم و حالم خرابه خیلی استرس داره و مدتیه دارو استفاده میکنه .(اسنترا) جدیدا هم دکتر دز داروهاش رو دوبرابر کرده که این باعث نگرانیه ما شده . دکتر بهش داروهای خولب اور داده بیشتر روز رو توی خواب هست و این برای ما نگران کننده شده میشه کمک کنید و راهنمایی کنید ؟ ما شهرستان هستیم اگه لازم میدونید حضوری خدمت برسیم با تشکر

    1. سلام
      ترس و وسواس فكري تنها با دارو درماني قابل درمان نبوده و نياز به انجام خدمات مشاوره و درماني باليني مي باشد ، براي درمان خواهرتان حتما با رزرو وقت از طريق پذيرش به صورت حضوري مراجعه نماييد .

  9. باسلام
    اقای دكتر من ۱۹سالمه چندماه پیش وقتی یكی از نزدیكانم فوت شد همش استرس شدید داشتم شب وروز. تا حدود یكی دوماه بعداز این مدت استرسم خوب شد ولی هرروز مشگلم بیشترمیشه تپش قلب شدیدمیگیرم حالت تهوع دارم مرتب ضعف میكنم احساس ناراحتی دارمو همش گریه میكنم واز مرگ میترسم همش باخودم میگم شاید امروز بمیرم شاید فردا بمیرم … دكترم رفتم نوار قلب دادم مشكلی نبود وقرص های ضد استرس تجویز كرد ولی خوب نشدم حتی گاهی اوقات توهم میزنم از دهن ودماغم خون میاداز بحث یادعوای دیگران میخوام خفه شمو تپش قلب میگیرم تورو خدا كمكم كنید

    1. سلام
      شما دچار هيجان پس از واقعه PTSD شده ايد كه نوعي اختلال اضطرابي بوده و پس از آن وسواس فكري در شما شروع شده است .
      شما بايد براي درمان بصورت حضوري مراجعه كنيد ، لطفا از طريق پذيرش وقت رزرو نماييد.

  10. سلام و خسته نباشید ، بنده دختری ۲۰ ساله هستم که حدود ۶ ماه است که به بیماری پانیک مبتلا شدم ، اولین بار که این حالت بهم دست داد پارسال بود ، زمانی که با نامزدم سر موضوعی بحث کردم و به شدت عصبانی شدم، از اون روز به بعد دیگه حمله ی خاصی نداشتم تا ۶ ماه پیش، زمانی که خیلی بیخیال روی تختم دراز کشیده بودم که اون علایم شدیدتر از پارسال به سراغم اومد، نوار قلب (۲٫۳بار) ام ار آی از مغز آزمایش های متعدد و … انجام دادم که جز فقر آهن شدید مشکل دیگه ای ندارم و پیش هر پزشکی رفتم چه روان پزشک چه عمومی همگی تشخیص پانیک دادن و قرص سیتالوپرام،سرترالین و … رو تجویز کردن، اما بنده به علت عوارض قرصها مخصوصا عوارض جنسی مصرفشون نکردم چون بزودی ازدواج میکنم و برام خوشایند نیست این موضوع مشکل ساز بشه ، و از این موضوع کاملا آگاه هستم که دارو به تنهایی مشکل من رو برطرف نخواهد کرد، گردش خون رو در قلبم حس میکنم ، بعضی وقتا قلبم حس میکنم میپره سرم هم همینطور ، پرش عضلانی دارم واقعا دیگه خسته شدم و به هیچ پزشکی اعتماد ندارم ، به نظر شما من واقعا با مراجعه به روانشناس درمان میشم؟!

  11. سلام مدتیست یک فکری من رو درگیره خودش کرده که الان دیگه بهش نمیشه گفت فکر شده یک حس..
    نمیدونم چرا روی داخله سرم فکر میکنم و احساس میکنم خالیه..مغزی چیزی وجود نداره..وفکر میکنم بقیه اینطوری نیستن..داخله سرشون وقتی که تمرکز کنند وجود مغشون رو احساس میکنن..و سوال برام پیش میاد چرا بقیه این فکرو احساس رو ندارن.؟.بقیه چ احساس ودرکی از داخله سرشون دارن..بعضی وقتا اینقد ب سرم متمرکز میشم فک میکنم اصلا نیست و خیلی سرم بی حس و شل شده میترسم همش خون ب مغزم نمیرسه..نمیدونم این بیماریه جسمیه یا فکری؟؟قشنگ بی حسی سرم و خالی بودن تو سرم رو احساس میکنم..خیلی سخت میتونم خودم را قانع کنم ک داخله سره هیچ کس قابل درک نیست براش..خواهش میکنم کمکم کنید خیلی سخته برام..

      1. یعنی هیچ بیماری جسمی نیست؟؟از کجا بفهمم ک جسمی نیست؟؟چرا این فکرو بقیه نمیکنن؟؟وحشت میگیرتم وقتی میفهمم داخله سرم بی حسه..

        1. وسواس يك اختلال روانی و ذهنی می باشد كه می تواند فرد را با اجبار به رفتارهايی اجبار كند كه به بدن خود آسيب بزند مثل وسواس مو كنی
          دارودرمانی بخش كوچكی از مرحله درمان وسواس بوده و نياز است كه حتما زير نظر يك روانشناس بالينی متخصص در وسواس نسبت به درمان خود اقدام نماييد .

          1. ممنون از راهنمايينون..بنده تو يه شهر كوچيك زندگي ميكنم ك متاسفانه پزشك عمومي ب زور داره چ برسه ب روانشناس ك بخوام برم مشاوره.همين قدر ك متوجه شدم مشكلم جسمي نيست بسيار سپاسگزارم از لطفتون..

          2. سلام. خواهش ميكنم.
            البته اين نكته را يادآوری كنم كه مشكلات روحی، روانی بسيار اهميت دارد و اگر برای درمان ديرتر اقدام كنيم، در آينده با مشكلات به مراتب بزرگتری مواجه خواهیم شد.

  12. من دختری ۲۹ ساله هستم که دوساله با حالاتی به مانند مرگ روبرو هستم…شبها خیلی حمله شدیدی بهم دست میده…سنگینی سر…تپش قلب…سرگیجه های شدید…بیحالی و خستگی…سنگینی بدن که من ترس از تنهایی و اجتماع پیدا کردم…ضربانم بشدت بالا میره…درد شدیدی تو چپ بدنم بوجود میاد…دوبار چکاب کامل کردم…دوبار نوار قلب و اکو همه چی نرمال بوده…دچار توهماته وحشتناکی میشم که پی فرارم ازشون…خواستم بدونم آیا مشکل من پانیک هست یا مریضیه بدی دارم…دائم تو فکر مرگ هستم چون حتی قدرت نشستن و کار کردنم ندارم…خیلیم لاغر هستم

    1. سلام
      شما دچار وسواس فكری می باشيد و اين وسواس باعث هجوم تفكرات و به دنبال آن حملات پانيك مي شود كه در ادامه تپش قلب و سرگيجه های شديد، عرق كردن و گُر گرفتی و يا يخ كردن دست و پا می شود. مشكل شما قابل درمان می باشد و بايد برای درمان به يك روانشناس بالينی متخصص در اختلالات اضطرابی و وسواس و يا بنده مراجعه كنيد.

  13. سلام من حدود يك ماه پيش ناراحتي در سمت چپ سينه داشتم كه بعد از ازمايشات دكتر گفت قلبم سالمه الان مدت ٣هفتس از ايران خارج شدم ولي نزديك به يك هفته است دچار حملات شديد و سنگيني در قفسه چپ سينه ميشم جوري كه فكر ميكنم دچار حمله قلبي شدم چند بار به دكتر مراجعه كردم دوباره نوار قلبي گرفتند ولي گفتن مشكل خاصي ندارم ولي درد امانم رو بريده جوري كه از خواب ميپرم اگه ميشه بگين مشكل من چيه ؟متشكرم

    1. سلام
      بله توجه به اينكه ميگوييد به پزشك مراجعه داشتيد و مشكلی نبوده ، احتمال ميرود كه شما دچار حمله panic attack می شويد .
      آيا شما دچار ترس و يا هيجان ناگهانی شده ايد ؟!
      برای بررسی مشكل خود و درمان آن ميتوانيد از طريق مشاوره تلفني با بنده در ارتباط باشيد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

چرا به هنگام حمله پانیک قفسه سینه درد می گیرد؟

72