اختلالات عصبیبالینیفوبیا

چرا به هنگام حمله پانیک قفسه سینه درد می گیرد؟

درد قفسه سینه اتفاق جسمی و شدیدی است که شباهت بسیاری به حمله قلبی دارد. حمله پانیک به سادگی اضطراب شدید نیست و حتی بعضی از حمله ها آنقدر پیشرفته اند که باعث بستری شدن فرد می شوند، زیرا حتی پزشکان هم تا زمانی که آزمایشات فرد کامل نشده باشد، نمی­ توانند تشخیص حمله قلبی بدهند.

درد قفسه سینه شباهت زیادی به حمله قلبی دارد و از نشانه های اصلی حمله پانیک است. در این مقاله حمله پانیک و درد قفسه سینه مورد بررسی قرار داده شده و تفاوت درد قفسه سینه ناشی از حمله عصبی آن با حمله قلبی بیان می شود. به علاوه با خواندن این مقاله شما یاد می­ گیرید که  چطور حمله پانیک را تحت کنترل قرار بدهید.

 

چرا به هنگام حمله پانیک قفسه سینه درد می گیرد؟

با متخصص قلب صحبت کنید.

با وجود اینکه که حمله قلبی در افراد سالم و جوان بسیار نادر ولی در مقابل حمله پانیک در افراد سالم و جوان و حتی ورزشکار بسیار متداول است، باز هم بهتر است که فقط یک بار به دکتر قلب مراجعه کنید و مطمئن شوید که حمله ای که به شما دست داد، پانیک بوده است.

به جزء درد قفسه سینه نشانه های دیگری هم هستند که بین حمله قلبی و پانیک مشترک هستند:

 

  • سخت نفس کشیدن
  • سبکی سر
  • ضربان تند قلب
  • مشکل در فکر کردن و تمرکز
  • ضعف مفصل

 

تفاوت بین حمله پانیک و حمله قلبی

چرا به هنگام حمله پانیک قفسه سینه درد می گیرد؟
چرا به هنگام حمله پانیک قفسه سینه درد می گیرد؟

حمله پانیک شدیدتر از حمله قلبی است و در این حالت مرکز قفسه سینه درد می گیرد، درد نزدیک قلب اتفاق می­افتد و در موارد نادری بسیار شدید است. اما در حمله قلبی درد قفسه سینه در اطراف شانه ­ها نیز پخش می­شود. این درد می تواند شدید باشد و در دو حالت درد سینه طوری است که انگار قلب را تحت فشار قرار می­دهند ولی در حالت حمله قلبی فشار بیشتری در قلب احساس می شود. تفاوت های دیگری بین دو نوع حمله وجود دارد:

 

  • استفراغ کردن: حمله قلبی باعث استفراغ می شود.
  • از هوش رفتن: در حمله پانیک تنها احساس غش کردن به فرد دست می دهد اما فرد به ندرت بیهوش می­شود.
  • آسیب های قلبی: در حمله قلبی به قلب فرد آسیب های دائمی وارد می شود.

 

استفراغ، بیهوش شدن وحتی پخش شدن درد در موارد نادر در حمله پانیک نیز رخ می دهد ولی بسیار نادر است. در حمله قلبی احتمال مرگ وجود دارد، ولی خطرات طولانی مدت، زندگی افرادی که حمله پانیک به آنها دست داده است را تهدید نمی کند. بنابراین هرچقدر هم که حمله سخت باشد فرد در هر حال در پانیک زنده می ماند.

 

حمله قلبی نادر است.

چرا به هنگام حمله پانیک قفسه سینه درد می گیرد؟
چرا به هنگام حمله پانیک قفسه سینه درد می گیرد؟

اگرچه حمله قلبی از دلایل متداول مرگ و میر است، ولی رخ دادن آن در فردی که مشکلات شناخته شده قلبی نداشته باشد بسیار نادر است. به همین علت یک بار ملاقات با پزشک متخصص قلب از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر شما در سنی نیستید که حمله قلبی در آن متداول است یا درسلامت جسمی کامل به سرمی برید، احتمال اینکه حمله به خاطر اضطراب در شما اتفاق افتاده باشد زیاد است و حمله قلبی برایتان در اولویت کمتری قرار دارد مخصوصا اگر اخیرا تحت استرس بوده اید.

 

چرا در حمله پانیک در قفسه سینه درد احساس می شود؟

حملات پانیک موجب دردهای قفسه سینه می شود که در نتیجه بازدم های سریع است. علی رغم آنچه شما ممکن است یاد گرفته باشید، وقتی شما جوان تر هستید، بازدم های سریع زمانی اتفاق می افتد که شما دی اکسید کربن خیلی کمی در بدنتان داشته باشید. آن زمانی رخ می دهد که تنفس شما خیلی سریع یا غیر مفید باشد. بدن شما به زمان نیاز دارد تا دی کسید کربن ایجاد کند (که ایجاد آن نیاز به کارکرد بدن دارد). وقتی شما خیلی سریع نفس می کشید، بدن شما دی اکسید کربن را سریع تر از آنچه تولید می شود بیرون می کند.

این مطلب را هم بخوانید :   با این راهکارها، برای همیشه با کمرویی تان خداحافظی کنید!
چرا به هنگام حمله پانیک قفسه سینه درد می گیرد؟
چرا به هنگام حمله پانیک قفسه سینه درد می گیرد؟

بسیاری از مردم فکر می کنند دی اکسید کربن در بدن آنها بد است و یقینا مقدار زیاد آن می تواند مضر باشد (مانند وقتی که شما خفه می شوید) اما در عملکردهای مختلف بدن، دی اکسید کربن نقشی بازی می کند. مثلا وقتی که شما غلط نفس می کشید (به علت آدرنالین بالا در هنگام اضطراب و مهارت های تنفسی غیر مفید) شما کلا دی اکسید کربن را خارج می کنید تا نفس تان تعدیل شود. شما همه دی اکسید کربن را به زور خارج نموده و بدن شما به منظور رسیدن به تنفس منظم تقلا می کند.

یکی از نشانه های بازدم شدید تنفسی به “تاثیر متناقض” مشهور است. بازدم شدید موجب می شود اگرچه که شما اکسیژن کافی دریافت نمی کنید ولی احساس کنید خلاف آن صحیح بوده، یعنی اکسیژن کافی دریافت می کنید. این احساس موجب می شود افراد سعی کنند بیشتر و سریع تر نفس بکشند و آنرا ادامه دهند تا اکسیژن بیشتر در خون جاری شود. اما این موضوع آنها را به بازدم غلط سوق می دهد. بازدم های شدید باعث منقبض شدن رگ های خونی شده و موجب دردهای قفسه سینه ای می شود که در ادامه عملکرد قلب را مشکل تر ساخته و موجب درد اطراف قلب می گردد. با این مفروضات حمله پانیک گرایشی است به شروع تنفس غلط حتی وقتی که اضطراب بالا ندارید که می تواند بطور نامساعد فرد را به درد های قفسه و شروع حمله پانیک هدایت کند.

 

چطور درد قفسه سینه را در حمله پانیک کاهش دهیم؟

چرا به هنگام حمله پانیک قفسه سینه درد می گیرد؟
چرا به هنگام حمله پانیک قفسه سینه درد می گیرد؟

در حمله پانیک فرد متاسفانه نمی تواند بلافاصله بازدم سریع را متوقف کند. نگه داشتن نفس برای جلوگیری از بازدم سریع تنها باعث احساس سرگیجه می شود. به جای آن، کارهای زیر را انجام دهید تا سطح دی اکسید کربن در بدن تان نرمال شود.

 

  • قدم زدن:

قدم زدن باعث می شود که سطح دی اکسید کربن سریع تر نرمال شود و سرعت تنفس شما بهبود پیدا کند. علاوه بر این با قدم زدن دستگاه گردش خون بهتر کار می کند و درد قفسه سینه کمتر می شود.

 

  • کنترل تنفس

تنفس خود را کنترل کنید تا عمیق تر نفس بکشید ولی سعی نکنید که تنفس را متوقف کنید. برای اینکار ۵ ثانیه هوا را به داخل ریه ها کنید یعنی عمل دم ۵ ثانیه طول بکشد، سپس ۳ ثانیه نفس تان را نگه دارید و ۷ ثانیه نیز بازدم طول بکشد. با این کار در اکسید کربن در بدن به صورت طبیعی کنترل می شود.

اضطراب دلیل اصلی تنفس سریع است. زمانی که مضطرب می شوید به علت آزاد شدن آدرنالین تنفس شما سخت تر انجام می­شود. بنابراین ابتدا و قبل از هرچیزی سعی کنید که اضطراب خود را کنترل کنید.

امیدوارم که این مقاله باعث شده باشد که افراد بتوانند فرق بین حمله قلبی و حمله پانیک را تشخیص دهند.

 

منبع: www.calmclinic.com

 

 

فیلم مصاحبه تلویزیونی در مورد وسواس فکری



شماره های تماس با صدای زندگی

یعقوب اسماعیلی

روانشناسی بالینی. درمان قطعی وسواس و فوبیا و اختلالات اضطرابی. مدیر سایت و کانال تلگرام صدای زندگی

نوشته های مشابه

‫72 سوال

  1. با سلام خدمت شما
    من ۱۹سالمه تقریبا یک ماه پیش دچار گرفتگی کتف چپ شدم به دکتر مراجعه کردم و گفتن اسپاسمه قرص منیزیم و تقویتی دادن ولی چندروز بعد علاوه بر اون مقداری هم سمت راست دچار گرفتگی میشد و درد دست چپ و تنگی نفس..به دکتردیگه مراجعه کردم گفتن هیچی نیست و به دلیل استرسه و اعصاب..از چندروز بعد دچار بی حسی دست و پا هم میشدم که خوب شد بعدازچندروز ولی همچنان درد کتف چپ و تیرکشیدگی بر روی قلب دارم که درد اون تا رگ کردن به بالا میره به همون دکتر مراجعه کردم نوار قلب گرفتن و گفتن هیچگونه مشکلی وجود نداره و فقط منشا استرس و اعصابه ولی من هنوز هم دردام ادامه داره که گاهی کم و گاهی خیلی زیاد میشه به نظر شما علت پانیکه یا قلبی؟وقتی درد دارم استرس من دوبرابر میشه و حس میکنم هر فعالیت سنگینی اگه انجام بدم باعث اتفاق بدی میشه

    1. سلام
      بله اضطراب می توانید منجر به برخی علائم فیزیکی مانند اسپاسم عضلات، تنگی نفس یا تپش قلب و در در قفسه سینه و …… شود.
      توصیه می شود نزد روانشناس بالینی مراجعه نمایید تا یا انجام مصاحبه تخصصی یا تست های روانشناختی شدت اضطراب شما معین و پروتوکل درمانی شما تعیین گردد

  2. با سلام.خانومی ۳۵ ساله هستم و تقریبا ۶ سالی هست که دچار این حملات میشم.حتی قلبمم یکبار عمل کردم با تشخیص به اینکه رگ اضافی داشته و تپش قلبم ناشی از پمپاژ اضافه بوده.اما مشکلم برطرف نشده.تهوع-سرگیجه-لرزش و بی‌قراری بدن-ناآروم بودن و اینکه دلم می‌خواد فوری محلی که هستم و ترک کنم-تپش قلب البته بیشتر کند زدن ووو تمام این علایم و دارم و واقعا زندگی برام مشکل شده با این شرایط.آیا داروی خاصی برای کنترل این بیماری هست؟؟؟فقط پروپرانول استفاده می‌کنم

    1. سلام
      اثر دارو در درمان حملات پانیک کوتاه مدت و مقطعی می باشد. برای درمان قطعی باید نزد روانشناس بالینی مراجعه نمایید تا با تکنیک های صحیح درمانی عامل اضطراب شما تشخیص و کنترل گردد.

  3. Shahram:
    من اصلا چیزی در مورد حمله پانیک نمیدونستم. هر دفعه رفتم اورژانس مرکز قلب فقط. آخرم دکترا تشخیص آریتمی قلبی دادن برام. و مدتهاست که دارم با قلب درد و استرس و قرص قلب, فشار خون فوقولاده پایین, و روزشمار مردن زندگی میکنم. الان این گروه رو دیدم خیلی امیدوارم کرد شاید منم مشکل قلبی نداشته باشم یه درصد. ?

    میشه کمکم کنید لطفا ? مهمتر از همه میخوام بدونم ممکنه حمله پانیک بتونه ایجاد آریتمی قلبی کنه و دلیل فشار عمدتا پایینم هم باشه ؟! 

    و اینکه من معمولا در طول روز هم اکثرا احساس قلب درد دارم. ولی خود دکتر قلبم هم دردم رو جدی نگرفت و براش کلرودیازپوکساید تجویز کرده برام. ولی من واقعا درد حس میکنم تو قلبم و پشت فرمون سنگینی رو سینم دارم. من ۳۲ سالمه. 

    بازم ممنون میشم کمک کنید

    1. سلام
      وقتی فردی دچار اضطراب می شود بدن برای مقابله با این شرایط شروع به واکنش می کند. در چنین وضعیتی سوخت و ساز بدن افزایش می یابد لذا شما شروع به تنفس سریع تر می کنید و بعضا فرد احساس تنگي نفس نيز پيدا مي كند.

  4. با سلام و خسته نباشید ممنون از مطالب خوبی که گذاشتید
    من دختری هستم ۲۶ ساله که در طول زندگیم چند دوره دچار این حملات شدم هم در دوره راهنمایی و هم در دوره دبیرستان و هم در این سن که ازدواج کردم شب ها همیشه بین ساعت ۲ تا ۳ از خواب میپرم و نمیتونم نفس عمیق بکشم و تا نفس عمیق نکشم احساس خفگی میکنم و همیشه حالت استرس در قلبم احساس میکنم و سردرد دارم و دچار درد شدید مفاصلم که به هر پزشکی مراجعه کردم جوابی نگرفتم.میشه خواهش کنم منو راهنمایی کنید خیلی عذاب میکشم من حتی دیگه نمیتونم شنا کنم چون دچار تنگی نفس میشم

    1. سلام
      پاسخ مشابه شما قبلا داده شده.
      درواقع اضطراب شما ناشی از افکار مزاحمی است که از تجربیات ناخوشایند قبلی در ذهن دارید و دائما نگران تکرار آنها هستید. مشکل شما قابل درمان می باشد

  5. من ۱۷ ساله هستم . این مقاله رو خوندم و فک میکنم علائم من خیلی شبیه به حملات پانیکه اما مشکل اصلی من اینه که درد قفسه سینه ام دائمی شده و درد قلبم هم بیشتر حتی زمانی که استرس های شدید ندارم که ممکن به حمله پانیک ختم نشه
    یه مشکل دیگه ای هم که دارم اینه که همش احساس میکنم قلبم تند میزنه نبضم رو گرفتم گاهی بین ۶۰ تا ۸۰ و گاهی بین ۸۰ تا ۱۰۰ میزنه بیشتر نشده تا حالا . اوجش ۱۰۰ بوده ولی همش حس لرزش و گوم گوم کردن قلبم رو دارم
    من باید چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام
      گاهی ما در طول زندگی مان یک یا دو بار دچار حملات پانیک می شویم و سپس ترس از تکرار حمله پانیک دیگر بدون حمله ذهن ما را به خود مشغول می کند.
      در هر حال برای برسی و درمان حمله پانیک نیاز به مراجعه حضوری می باشد.

  6. همچنین بنده۳۳سال سن دارم و هیچکدام از فاکتورهای ریسکی بیماری قلبی راندارم

  7. عرض سلام خدمت شما بنده مدتی است ک دچار درد قفسه سینه ک ب بازو و دست چپ همچنین پشت کتف میزند شده ام ک این درد گاها مداوم و برای ساعتها ادامه دارد وروز بروز بدتر میشود هنگام راه رفتن دچار نفس تنگی میشوم متخصصین قلبی متعددی مراجعه کردم که گفتن مشکل قلبی نیست بصورت مداوم دچار افت فشار میشوم حتی دوره ای در ccuبستری شدم بطوری که همه فعالیتهای زندگی ام را تحت تاثیر قرارداده حتی برای بالارفتن از دو سه پله ترس دارم بنظر شما این مشکلات ناشی از بیماری روانی است یا جسمی؟

    1. سلام
      پانیک اتک یا حملات هراس علائم و نشانه های مشخصی دارد. این حملات گاهی آنقدر شدید می شوند که حتی موجب بستری شدن فرد نیز می شود. با این حال درمان مشخص و قطعی نیز دارند.
      برای درمان می توانید نزد یک روانشناس بالینی مراجعه کنید

  8. با سلام
    من پسری ۲۳ ساله هستم و پارسال برای اولین بار دچار حملات ی اضطرابی شدید شدم و این مشکل تا یک ماه ادامه داشت و نهایتا با مراجعه به روانپزشک و مصرف داروهای ضد اضطراب از بین رفت. اما از تابستان پارسال من به دلیل هیجان شدید دچار مشکلات قلبی شدم و مجبور به مراجعه به متخصص قلب شدم اما با وجود دادن آزمایشات مختلف مشکل خاصی در من تشخیص داده نشد. با این حال این مشکل برای دو دوره ی دیگر در حین انجام ورزش سنگین برای من رخ داد به طوری که تا چند هفته به شدت در ناحیه ی قلب احساس درد میکردم به علاوه ی احساس نفس تنگی، تیر کشیدن قلب و شانه ها و… هر موقع که به متخصص قلب مراجعه کردم پاسخ ایشان این بود که من فقط دچار افتادگی دریچه میترال هستم و جای نگرانی نیست که من فکر میکنم یا این تشخیص اشتباه است و یا مشکل من بسیار حاد تر از چیزی است که پزشکم متصور است زیرا من با اجازه ی پزشک شروع به ورزش کردم و با این وجود برای دو دوره ی دیگر دچار ناراحتی قلبی برای چندین هفته شدم. لازم به ذکر است که پدر و پدربزرگ من در میانسالی به دلیل سکته قلبی فوت کردند. در یک سال اخیر با وجود مراجعه به چندین دکتر قلب و همچنین روانپزشک مشکل من نه برطرف و نه حتی به طور کامل تشخیص داده شده. امروز هم در حالی که روی تخت مشغول استراحت بودم قلبم ناگهان به طور شدیدی شروع به تیر کشیدن کرد. با توجه به مطالب فوق میخواستم نظر جنابعالی را در این رابطه بدانم که مشکل من ممکن است فیزیکی باشد و یا تحت تاثیر panic attack پیش آمده باشد؟
    با تشکر

    1. سلام
      اگر تشخیص متخصص قلب درست بوده و مشکل قلبی نداشته باشید احتمالا میتواند مشکل شما panic attack باشد . برای بررسی کامل مشکل روانشناختی خود میتوانید نزد یک روانشناس بالینی متخصص اختلالات اضطرابی و یا بنده مراجعه نمایید .

  9. با سلام و خسته نباشید من به دلیل مشکلات ۲ ماه مبتلا به پانیک شدم با مراجعه به اورژانس ۲ تا قرص سرترالین ۴۰ یکی صبح یکی شب می خودم الان ۱ ماهه میخورم خیلی بهتر شدم ولی باز گاهی اوقات دچار حمله های خفیف می شوم و شب ها یهو از خواب می پرم و خوابم نمیبره. سوالم اینه که این بیماری قابل درمان هست چون من ۵ سال پیش نیز به دلیل فوت پدرم پانیک گرفتم ولی خوب شده بودم که دوباره عود کرد. ممنون می شم راهنماییم کنید خیلی نگران هستم یعنی تا پایان عمر با من هست من یه دختر ۳ ساله دارم. و همش نگران بچه ام هستم.

    1. سلام
      مشکل پانیک شما نیز مانند دیگر افرادی که قبلا سوال پرسیدند مشترک است . مشکل پانیک شما بصورت ریشه ای حل نشده است . دارو درمانی تنها بخشی از روند درمان پانیک بوده و مهمترین بخش درمان شما که باید با کاردرمانی حل شود انجام نشده است . شما فرض کنید که دندان شما پوسیدگی دارد ، در اینجا دارو به مانند مسکن عمل میکند تا درد آن مشخص نشود در حالی که خود پوسیدگی از بین نرفته و وجود دارد و نیاز به ترمیم آن وجود دارد . بیماری پانیک نیز به همین روال می باشد که باید با تکنیک هایی که بنده بر روی فرد مبتلا انجام می دهم ، از بین برود .
      در صورت تمایل به درمان بیماری پانیک می توانید با پذیرش تماس گرفته و وقت رزرو نمایید .

  10. باسلام خدمت شما
    ایا اختلال تبدیلی یاfndدرمان قطعی دارد و راههای درمان چیست
    ممنون از لطفتون

    1. سلام
      اختلال تبدیلی در رویکرد های جدید روانشناختی به معنی تبدیل اضطراب و استرس و مشکلات روانشناختی به عوارض جسمی است بنابراین با درمان علت آنها که افزایش هیجان های منفی است می توان به این افراد کمک کرد. برای درمان نیاز است تا نزد یک روانشناس بالینی مراجعه نمایید

  11. با عرض سلام وخسته نباشی خدمت شما
    مادرم ۵۰ ساله هستن از اردیبهشت ۹۵ دچار خارش بدن بی حسی ،گز گز دست وپا واسپاسم شکم شدن که دکترهای مختلفی رفتن و ازمایشهای مختلفی انجام دادن ام ار ای با تزریق وبدون تزریق و….که همگی سالم بودن حتی نوار عصب وعضله ۲بار بیمارستان بستری شدن گفتن گیلن باره است ivigتزریق کردن که فرقی نکرد و پلاسما فرز شدن بازهم فایده ای نداشت تا اینکه یکی از دکترهای مغز واعصاب اختلال تبدیلی و تشخیص دادن وداروهای دپاکین وفلوکستین وکلونازپام دادن علایمهای دوره ای مختلفی دارن مثلا تشنج غیر صرعی،اختلال در راه رفتن،جمود حرکتی و…که الان فقط با واکر راه میرن به نظر شما چکار کنیم که زودتر نتیجه بگیریم وایا درمان قطعی دارد
    ممنون از لطفتون

    1. سلام
      خارش پوست گزگز شدن دست و پاها بی حسی و مور مور شدن هر قسمتی از بدن و اسپاسم شکم می تواند علت های جسمی، روانی یا هر دو باشد. با توجه به اینکه شما پیگیری های درمان لازم را نموده و پزشکان اعلام نمودند که شکل ایشان جسمی نیست بنابراین احتمال روان شناختی بودن این نشانه ها قوی است که به علت تبدیل استرس و اضطراب به درد های جسمی ناشی از اسپاسم عضلات مربوط می شود. برای درمان این مشکلات می توانید دارو درمانی، روان درمانی و درمان توامان دارو و روان درمانی موثر باشد. لذا برای درمان این مشکلات جسمی نیاز به درمان روان شناختی است که یک روان شناس بالینی مجرب می تواند در درمان روانشناختی ایشان موثر باشد.

  12. سلام من ۱۷‌سالمه ..امسال کنکور دارم بخاطر استرس زیاد پانیکـ گرفتم ….بهترین متخصص مغز و عصاب رفتم ولی خوب نشدم …..هردفعه ک استرس میگیرم علائمش زیاد میشه…قرصایی ک میخورم کارساز نیس ….لطفا راهنماییم کنید ممنون

    1. سلام
      حملاتی که به شما دست می دهد همانطور که اشاره کردید بخاطر استرس شدید شماست. شما لازم است تا تکنیک های لازم را برای مهار استرس فرا بگیرید.شما میتوانید در ۳ جلسه درمان شوید . در صورت تمایل وقت مشاوره رزرو نمایید

  13. باسلام من ۳۳ سالمه و دختر سه ساله دارم درست بعد چهل روز از زایمانم دچار حملات پانیک اتک شدم تا همین الان…یکسال پراکستیم مصرف کردم بعد اون باز برگشت حملات..با اینکه توی ایک مدت دوبار اکوی فلبی دادم بازم هراس دارم از ورزش کردن..و احساس میکنم دویدن و یا رقصیدن باعث ایست قلبی میشه…تورو خدا بهم بگید که ایا دویدن و طپش قلب زیادم برای من مضر نیست؟

    1. سلام
      این سوالاتی که شما مطرح میکنید سوالاتی اضطرابی برای اطمینان بخشیدن به خودتان هست و نه تنها تاثیری در بهبودی شما ندارد بلکه مشکلات دیگری را برایتان ایجاد میکند.
      برای درمان حتما باید نزد یک روانشناس بالینی مراجعه نمایید و پیگیر روند درمانی باشید

  14. سلام خسته نباشید یکی از دوستان من دچار حمله پانیک میشه.البته بجای اینکه افزایش ضربان قلب داشته باشه با کاهش ضربان قلب(۳۰بار)وکاهش نبض مواجه میشه.چندین دکتر گفتن پانیک داره وبهش دارو دادن اما موثر نبوده.به نظر شما باید چکار کنه.چون زندگیش واقعا مختل شده.سپاسگذارم

  15. باسلام اقای دکتر همسرمن بسیار مهربان است وما همدیگرراخیلی دوست داریم ولی درمواردی میگوید تو ذهن مرامهندسی می کنی یا منو مدیریت می کنی ولی من واقعا این کارو نمیکنم بایدچطوراین رو به همسرم تفهیم کنم که ناراحت نشه وقبول کنه لطفا راهنمایی کنید

    1. اطلاعاتی که دادید ناقص است و من نمیتوانم بر روی این اطلاعات ناچیز تشخیص گذاری کنم . اینکه ذهن فرد را کنترل کنید یا خود فرد را مدیریت کنید خیلی تفاوت وجود دارد . برای تشخیص دقیق نیاز به مشاوره و انجام تست MMPI-2 می باشد تا بهترین تصمیم گیری را انجام داد . لطفا به یک روانشناس مراجعه نمایید .

  16. سلام خدمت اقای دکتر
    من چند سال پیش تو یه تصادف همسرم از دست دادم
    تو این مدت پیش چند متخصص اعصاب و روان رفتم تا بتونم با این قضیه کنار بیام ولی مشکلی که هنوز دارم اینه که هر وقت یه تصادف کوچیک میبینم تمام خاطرات بدم میاد سراغم توری که صورتم سرخ میشه و نفس کشیدن برام سخته نمیدونم چیکار کنم پیش چند روانپزشک مطرح هم رفتم ولی هنوز با کوچیک ترین اتفاقی دچار این حالت میشم

    1. سلام . شما دچار هیجان پس از حادثه شده اید . مشکل اینجاست که شما برای درمان نباید به یک متخصص اعصاب و روان ( روانپزشک ) مراجعه کنید ، بلکه باید به یک روانشناس بالینی مراجعه نمایید . در واقع فردی که باید به آن مراجعه می کردید اشتباه بوده . شما باید بصورت ریشه ای مشاوره شده و با استفاده از تکنیک های مختلف آن حادثه را از ذهنتان پاک شود . در صورت تمایل به درمان با بنده مراجعه نمایید .

  17. سلام
    آیا حمله پانیک درمان قطعی داره؟ برادرم مرتب دچار این حمله ها میشه و هربار پیش روانپزشک میبریم تا یه مدت وضعیتش بهتر میشه ولی باز بعد مدتی دوباره دچار حمله میشه

    1. سلام
      بله حمله پانیک درمان قطعی دارد و پس از انجام مشاوره بالینی و اجرای تکنیک های مورد نیاز درمان می گردد. مشکل برادر شما بصورت ریشه ای حل نشده و به همین دلیل باز می گردد . دارو درمانی تنها بخشی از مرحله درمان می باشد و نقش مسکن یا آرام بخش را دارد ولی مشکل را حل نمی کند و نیاز به آموزش و اجرای تکنیک های خاص در مواجه فرد با حمله پانیک می باشد . با توجه به موارد گفته شده نیاز است که نزد یک روانشناس بالینی مراجعه نمایید ( نه یک روانپزشک ! ) . شما میتوانید برای درمان برادرتان نزد بنده مراجعه نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

چرا به هنگام حمله پانیک قفسه سینه درد می گیرد؟

72