اضطرابسبک زندگی

با ۱۰ راه ساده بر استرس ناشی از امتحان غلبه کنید!!!!!!!!!

همه دانش آموزانی که میخواهند به مدارج بالا برسند، استرس ناشی از امتحان را تجربه کرده اند. این استرس قسمت جداناپذیر زندگی هر دانش آموزی است که بایستی با آن کنار بیایند. به یاد داشته باشید شما میتوانید اجازه بدهید که اضطراب باعث سقوط شما بشود یا نه برعکس از آن استفاده بکنید تا کارتان پیشرفت کند.

برای مبارزه با استرس ناشی از امتحان ابتدا نیاز دارید بدانید به چه دلیل اضطراب پیدا کرده اید. سپس روش هایی را برای کاهش این فشار به کار ببرید. محققان توضیحاتی را برای این موضوع ارائه داده اند.

 

  • پایین بودن سطح انرژی
  • عدم وجود آمادگی برای امتحان
  • انتظار زیادی از طرف دیگران
  • رقابت با همسالان

 

تفاوت بین برخورد با استرس ناشی از امتحان بین دانش آموزی که اجازه میدهد استرس به او غلبه کند با دانش آموزی که از آن برای اینکه او را در امر درس خواندن جدی تر بکند، در عملکرد آن ها هنگام مواجهه با استرس می باشد. دانش آموزان موفق در مدیریت استرس توقف کرده، عکس العمل نشان میدهند و راهی را که به آن ها برای غلبه کردن به استرس کمک میکند انتخاب میکنند ، آن ها منتظر این نمی مانند که موج استرس آن ها را در بر بگیرد.

با ۱۰ راه ساده بر استرس ناشی از امتحان غلبه کنید!!!!!!!!!
با ۱۰ راه ساده بر استرس ناشی از امتحان غلبه کنید!!!!!!!!!

در اینجا به ۱۰ روش موثر برای غلبه بر احساس های منفی و همچنین تمرکز روی هدف یادگیری اشاره می شود.

 

۱- گوش دادن به موزیک کلاسیک

موزیک گوش دادن میتواند محیطی مثبت و سازننده تولید کنند و حال و هوای شما را عوض بکند و به درس خواندن بیشتر در زمان طولانی تر تشویق بشوید. موزیک های کلاسیک قدرت مغز را تقویت میکند اما سایر موزیک ها نیز میتواند مفید باشد. میتوانید از نرم افزار هدفون برای پیدا کردن موزیک های مناسب خودتان یا بات های تلگرامی مثل ملوبات استفاده کنید.

 

۲- راه رفتن

بسیاری از دانش آموزان فکر میکنند قبل از امتحان حتما باید سرشان در کتاب باشد یا همواره خودکار به دست آماده نوشتن و تمرین باشند اما تحقیقات نشان میدهد که تمرین مثل راه رفتن میتواند قدرت مغر و حافظه را تقویت بکند. عکس زیر تاثیر ورزش روی فعالیت مغز را به وضوح نشان میدهد.

 

۳- برای منظم درس خواندن برنامه ریزی بکنید.

با تلاشی اولیه ، شما بسیار فعال تر و عملکرد بهتری خواهید داشت اگه هر روز آن چیزی را که از قبل برنامه ریزی کرده اید خوب پیش برده باشید. بنابراین برنامه ریزی واقع بینانه داشته باشیم.

 

۴- بازی کردن با حیوانات و یا بازی پلاستیک های حبابی

هم میتواند به رها شدن از استرس کمک بکند.

 

۵- خوابیدن به مقدار لازم

مزایای خواب مناسب غیر قابل انکار است. خواب به مغز کمک میکند که اطلاعات جدی را به حافظه ی طولانی مدت منتقل کند تا شما بتوانید در روز امتحان آن ها را به راحتی به یاد بیاورید. همچنین همواره کسی که خسته است، تمرکز بیشتری نیز دارد.

 

۶- به کار بردن نرم افزار های موبایل

هزاران نرم افزار برای بهبود کیفیت زندگی انسان طراحی شده است. که شما بتوانید بهتر برنامه ریزی کنید یا ذهنتان را آماده کنید.

 

با ۱۰ راه ساده بر استرس ناشی از امتحان غلبه کنید!!!!!!!!!
با ۱۰ راه ساده بر استرس ناشی از امتحان غلبه کنید!!!!!!!!!

۷- به ذهنتان فضا بدهید

این به این معناست که ذهن خود را خلوت کنید. مدیتیشن یکی از موثرترین روش ها برای استراحت و دیدن استرس از یک جهت دیگر می باشد. همچنین تمرین مدیتیشن برای افزایش تمرکزدر کنار سلامت روحی و جسمی ، برای کاهش استرس امتحان سودمند است.

 

۸- خوردن شکلات تلخ

باور نمیکنید اما این موضوع ۱۰۰ درصد درست می باشد. خوردن شکلات تلخ با کاکائو بالای ۷۰ درصد با استرس می جنگد و به طور کلی روی آرام و ریلکس کردن بدن تاثیر می گذارد. علاوه بر این خوردن شکلات هورمون شادی آور اندورفین را آزاد میکند.

 

۹- خودتان را رها کنید.

بعضی اوقات نیاز دارید با کسی صحبت کنید ، بعضی اوقات نیاز دارید داد بزنید. احساسستان را درک کنید و بیرون بریزید. صحبت کردن با اعضای خانواده یا با یک دوست باعث می شود که تصویر بزرگتری از آنچه بر شما براثر استرس به وجود می آید را ببینید.

 

۱۰- از آنچه حواستان را پرت میکند دوری کنید.

اگه زمان هایی که برای چک کردن فیس بوک، تلگرام و ایستاگرام یا هر شبکه ی اجتماعی را در نظر بگیرید ، میبینید که کلی زمان تلف کرده اید. البته دور بودن از این شبکه ها سخت است ، اما اگر زمان و هدفتان برایتان اهمیت دارد خودتان را کنترل بکنید و به سراغشان نروید تا تمرکزتان به هم نریزد.

تکنیک های فوق در همه تاثیر یکسان ندارد ممکن است در افرادی حتی استرس را افزایش دهد. بنابراین در صورت ادامه استرس امتحان باید به روانشناس بالینی مراجعه کنید.

 

فیلم مصاحبه تلویزیونی در مورد وسواس فکری



شماره های تماس با صدای زندگی

یعقوب اسماعیلی

روانشناسی بالینی. درمان قطعی وسواس و فوبیا و اختلالات اضطرابی. مدیر سایت و کانال تلگرام صدای زندگی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

با ۱۰ راه ساده بر استرس ناشی از امتحان غلبه کنید!!!!!!!!!

0