خانواده

نکاتی که توجه به آن برای ایجاد رابطه سالم ضروری است

آیا می خواهید نسبت به شریک عاطفی خود احساس عشق کنید و با او ارتباط صمیمانه ای داشته باشید؟

برای این منظور باید چگونگی ایجاد یک رابطه سالم و عاشقانه، شاد و راضی کننده را یاد بگیرید.

از این رو در این مطلب قصد داریم نکاتی را در خصوص ایجاد رابطه سالم با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

 

ایجاد رابطه سالم یعنی چه؟

تمامی روابط عاشقانه فراز و نشیب هایی را پشت سر می گذارد و همه آن ها به کار، تعهد، تمایل به سازگاری و تغییر شریک زندگی شما نیاز دارند.

اما خواه رابطه شما تازه شروع شده باشد یا سال ها از آن گذشته است، مراحلی وجود دارد که می توانید برای ایجاد رابطه سالم آن ها را طی کنید.

حتی اگر در گذشته روابط ناموفق زیادی را تجربه کرده اید یا اکنون تلاش می‌­کنید که مجددا آتش عشق را در رابطه خود روشن کنید.

می توانید بیاموزید که چگونه ارتباط برقرار کنید، رضایت خاطر طرف مقابل را کسب کنید و از یک احساس خوشبختی پایدار لذت ببرید.

شاید هم لازم باشد در این زمینه با یک متخصص یا مشاور مشورت کنید.

 

چه چیزی باعث ایجاد یک رابطه سالم می شود؟

هر رابطه‌ای منحصر به فرد است و افراد به دلایل مختلفی با هم وارد رابطه می‌­شوند.

بخشی از آنچه که یک رابطه سالم را تعریف می کند، داشتن یک هدف مشترک است.

اینکه دقیقاً می خواهید این رابطه چگونه باشد و می خواهید به کجا برسد.

این چیزی است که شما فقط با صحبت عمیق و صادقانه با شریک زندگی خود متوجه آن خواهید شد.

با این حال، برخی ویژگی های مشترک در بیشتر روابط سالم نیز وجود دارد.

دانستن این اصول اساسی می تواند به شما کمک کند تا روابطی که دارید، با هر هدفی که برای رسیدن به آن تلاش می کنید یا چالش هایی که در کنار هم با آن مواجه هستید معنادار، لذت بخش و هیجان انگیز باشد.

شما رابطه عاطفی معناداری با یکدیگر برقرار می کنید.

هرکدام باعث می شوید که دیگری احساس دوست داشته شدن کند و از نظر احساسی راضی باشد. بین دوست داشتن و احساس رضایت تفاوت وجود دارد.

وقتی احساس دوست داشته شدن می کنید، باعث می شود احساس کنید که در نظر شریک زندگی خود پذیرفته شده اید و ارزشمند هستید. مثل اینکه شخصی واقعاً شما را جذب خودش کرده است.

در برخی از روابط بدون این که پارتنرها از نظر عاطفی با یکدیگر رابطه برقرار کنند، در همزیستی مسالمت آمیز گیر می کنند.

اگر چه این اتحاد ممکن است در ظاهر پایدار به نظر برسد، اما عدم همکاری و ارتباط عاطفی مداوم فقط به معنای ایجاد فاصله بین دو نفر است.

از اختلاف نظرهای نمی­‌ترسید. برخی از زوجین به آرامی با هم صحبت می کنند، در حالیکه برخی دیگر ممکن است صدای خود را بلند کنند و با شور و حرارت مخالفت خود را اعلام کنند.

 

 

نکته مهم در یک رابطه قوی، ترس از درگیری نیست.

باید بتوانید برای بیان مواردی که شما را آزار می دهد احساس امنیت کنید و بتوانید بدون تحقیر، یا جانبداری بی مورد منازعات را حل کنید.

 

 

روابط و علایق خارج از رابطه را زنده نگه دارید. علیرغم ادعاهای داستان های عاشقانه یا فیلم های سینمایی، هیچ کس نمی تواند تمام نیازهای شما را برآورده کند. در واقع داشتن انتظار زیاد از شریک زندگی تان می تواند فشار ناسالمی بر روابط وارد کند.

برای تحریک و غنی سازی رابطه عاشقانه خود، حفظ هویت شخصی خود در خارج از رابطه، حفظ ارتباط با خانواده و دوستان و حفظ سرگرمی ها و علایق شخصی هر کدام از پارتنرها مهم است.

صریح و صادقانه ارتباط برقرار کنید. برقراری ارتباط خوب، بخشی اساسی از هر رابطه است.

وقتی هر دو نفر می دانند که از این رابطه چه می‌خواهند و در ابراز نیاز، ترس و خواسته های خود احساس راحتی می کنند، این می تواند اعتماد را افزایش دهد و پیوند بین شما را تقویت کند.

 

عاشق شدن در مقابل عاشق ماندن

به نظر می رسد که برای اکثر مردم فقط عاشق شدن اتفاق می افتد.

این عاشق ماندن یا حفظ آن تجربه “عاشق شدن” است که به تعهد و کار زیادی نیاز دارد.

اگر چه با توجه به پاداش های آن، ارزش تلاش کردن را دارد.

یک رابطه عاشقانه سالم و ایمن می تواند از طریق اوقات خوب و بد و تقویت تمام جنبه های سلامتی شما به عنوان یک منبع مداوم حمایت و خوشبختی در زندگی به شمار رود.

با گام برداشتن در راستای حفظ یا احیای تجربه عاشقانه خود، می توانید یک رابطه معنادار را حتی برای یک عمر ایجاد کنید.

بسیاری از زوجین تنها در مواردی بر روابط خود تمرکز می کنند که مشکلات خاص و اجتناب ناپذیری وجود داشته باشد.

هنگامی که مشکلات برطرف شد، آن ها اغلب توجه خود را به سمت شغل، بچه ها یا سایر علایق خود معطوف می کنند.

با این حال، روابط عاشقانه برای شکوفایی عشق نیاز به توجه و تعهد مداوم دارد.

اگر سلامت یک رابطه عاشقانه برای شما مهم است، باید بدانید که نیاز به توجه و تلاش شما دارد.

اکنون شناسایی و رفع یک مشکل کوچک در روابط شما می تواند از رشد آن به یک مشکل بزرگتر جلوگیری کند.

نکات زیر می تواند به شما کمک کند تا تجربه عاشق شدن را حفظ کرده و رابطه عاشقانه خود را سالم نگه دارید.

 

۱) اوقات خوبی را با هم سپری کنید

شما هنگامی عاشق یکدیگر می شوید که به یکدیگر نگاه می­‌کنید و به صحبت های هم گوش می دهید.

اگر همچنان طبق همان روش های دقیق توجه و گوش دادن ادامه دهید، می توانید تجربه عاشق شدن را در طولانی مدت حفظ کنید.

احتمالاً خاطرات خوبی از زمانی که برای اولین بار با عشقتان قرار ملاقات داشته اید را به خاطر دارید.

آن زمان همه چیز جدید و هیجان انگیز به نظر می‌رسید و شما احتمالاً ساعت ها صرف چت کردن با هم و یا ارائه چیزهای جدید و مهیج کرده اید.

با این حال، هرچه زمان می گذرد، خواسته های شغلی، خانوادگی، سایر تعهدات و نیازهایی که همه ما داریم، می تواند یافتن زمانی برای با هم بودن را دشوارتر کند.

بسیاری از زوجین دریافته اند که تماس چهره به چهره در اوایل آشنایی آن ها به تدریج جای خود را به متن های عجولانه، ایمیل ها و پیام های فوری می‌دهد.

هر چند ارتباطات دیجیتال برای برخی اهداف عالی است، اما همانند ارتباط رو در رو بر مغز و سیستم عصبی شما تأثیر مثبتی نمی گذارد.

ارسال متن یا پیام صوتی به شریک زندگی خود و گفتن “دوستت دارم” بسیار خوب است، اما اگر به ندرت به او نگاه می کنید یا وقت دارید کنار هم بنشینید، وی همچنان احساس می کند که او را درک نمی کنید یا از او قدردانی نمی کنید. به این ترتیب به عنوان یک زن و شوهر از هم فاصله می گیرید.

نشانه های عاطفی که هر دو برای احساس دوست داشته شدن به آن احتیاج دارید فقط به صورت فیزیکی قابل انتقال است.

بنابراین مهم نیست که زندگی تان چقدر شلوغ است، این که زمانی را برای با هم گذراندن اختصاص دهید بسیار مهم است.

 

  • متعهد شوید که به طور منظم با کیفیت برای هم وقت بگذرانید. هر چقدر هم که سرتان شلوغ است، هر روز چند دقیقه وقت بگذارید، وسایل الکترونیکی خود را کنار بگذارید، به چیزهای دیگر فکر نکنید و واقعاً بر روی شریک زندگی خود تمرکز کنید و با او ارتباط برقرار کنید.
  • کاری را پیدا کنید که هر دو از انجام آن لذت می برید. چه یک سرگرمی مشترک باشد، چه کلاس رقص، چه پیاده روی روزانه یا نشستن برای صرف یک فنجان قهوه صبحگاهی.
  • چیز جدیدی را با هم امتحان کنید. انجام کارهای جدید با هم می تواند راهی سرگرم کننده برای پیوستگی و جالب نگه داشتن رابطه باشد. این کار می تواند به سادگی امتحان کردن یک رستوران جدید یا سفر یک روزه به مکانی که قبلاً هرگز ندیده اید باشد.
  • بر روی تفریح ​​با هم تمرکز کنید. زن و شوهرها اغلب در مراحل اولیه رابطه بیشتر سرگرمی و بازیگوشی دارند. با این حال، گاهی اوقات این بازیگوشی فراموش می­‌شود. زیرا چالش های زندگی مانع آن می شوند یا کینه های قدیمی شروع به انباشته شدن می کنند. حفظ شوخ طبعی در واقع می تواند به شما کمک کند تا شرایط سخت را پشت سر بگذارید، استرس خود را کاهش داده و مسائل را راحت تر به سرانجام برسانید.
  • به راه‌های بامزه برای غافلگیری همسرتان فکر کنید، مانند آوردن گل به خانه یا رزرو غیر منتظره میز در رستوران مورد علاقه او. بازی با حیوانات خانگی یا کودکان نیز می تواند به شما کمک کند تا با جنبه بازیگوش درونتان دوباره ارتباط برقرار کنید.

 

یکی از قدرتمندترین راه های حفظ نزدیکی و پیوستگی تمرکز مشترک بر روی چیزی است که شما و شریک زندگیتان در خارج از رابطه برای آن ارزش قائل هستید.

داوطلب شدن برای یک هدف، پروژه یا کار اجتماعی که برای هر دوی شما معنادار است می تواند رابطه را تازه و جالب نگه دارد.

این کار همچنین می‌تواند شما را در معرض معاشرت با افراد و ایده های جدید قرار دهد، فرصتی را برای کنار آمدن با چالش های جدید فراهم کرده و راه های تازه ای برای تعامل با یکدیگر فراهم می‌­کند.

انجام کارهایی که به نفع دیگران است، علاوه بر این که به تسکین استرس، اضطراب و افسردگی کمک می کند، لذت فوق العاده ای را نیز به همراه دارد.

انسان ها برای کمک به دیگران سخت گیر هستند. هرچه بیشتر کمک کنید، بیشتر احساس خوشبختی خواهید کرد.

 

۲) باهم در ارتباط باشید

ارتباط خوب بخشی اساسی از ایجاد رابطه سالم است.

وقتی رابطه عاطفی مثبتی با شریک زندگی خود تجربه می کنید، احساس امنیت و شادی می‌کنید.

هنگامی که افراد ارتباط خوب را متوقف می کنند، پیوند خود را قطع می­‌کنند و زمان ایجاد یک تغییر یا استرس می تواند منجر به قطع ارتباط شود.

ممکن است ساده به نظر برسد، اما معمولاً تا زمانیکه در حال برقراری ارتباط هستید، می توانید هر مشکلی که با آن روبرو هستید را برطرف کنید.

 

الف) خواسته‌هایتان به شریک زندگی خود بگویید، انتظار نداشته باشید که حدس بزند

آسان نیست که همیشه درمورد آنچه که نیاز دارید صحبت کنید.

مثلا، بسیاری از ما وقت کافی را به فکر کردن در مورد آنچه واقعاً در رابطه برای ما مهم است سپری نمی‌­کنیم.

حتی اگر بدانیم که به چه چیزی احتیاج داریم، صحبت در مورد آن باعث می شود احساس آسیب پذیری، خجالت و حتی شرمندگی کنیم. اما از دیدگاه شریک زندگی تان به آن نگاه کنید. فراهم کردن آسایش و درک فردی که دوستش دارید، یک لذت است نه یک اجبار.

اگر مدت زیادی است که یکدیگر را می شناسید، ممکن است تصور کنید که شریک زندگی شما آنچه که فکر می کنید و آنچه شما نیاز دارید را می­‌داند.

این مطلب را هم بخوانید :   روش برخورد صحیح با سکوت همسر | راهنمایی برای زوج های جوان

با این حال، او ذهن خوان نیست. اگر چه ممکن است پارتنرتان ایده ای در مورد نیازها و تمایلاتتان داشته باشد، اما بیان آن ها برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی بسیار سالم تر است.

شریک زندگی شما ممکن است به چیزی فکر کند که ممکن است مورد نیاز شما نباشد.

علاوه بر این، مردم تغییر می کنند و به عنوان مثال آنچه شما پنج سال پیش به آن نیاز داشتید و می خواستید، ممکن است اکنون بسیار متفاوت باشد.

بنابراین به جای اینکه اجازه دهید همسرتان مرتباً اشتباه حدس بزند و کینه، سوء تفاهم یا عصبانیت ایجاد شود، عادت کنید که دقیقاً آنچه را که لازم دارید به او بگویید.

 

ب) به نشانه های غیرکلامی شریک زندگی خود دقت کنید

بسیاری از نشانه های ارتباطاتی ما توسط آنچه که به زبان نمی آوریم منتقل می شود.

نشانه های غیرکلامی، که شامل تماس چشمی، لحن صدا، وضعیت بدن و حرکاتی مانند خم شدن به جلو، نحوه قراردادن بازوها یا لمس دست شخص است، بسیار بیشتر از کلمات است.

وقتی می توانید نشانه های غیرکلامی یا “زبان بدن” همسرتان را تشخیص دهید، می توانید احساس واقعی وی را حدس بزنید و متناسب با آن پاسخ دهید.

برای اینکه یک رابطه به خوبی پیش رود، هر شخص باید نشانه های غیرکلامی خود و شریک زندگی اش را درک کند.

پاسخ های شریک زندگی شما ممکن است متفاوت از پاسخ شما باشد.

به عنوان مثال، ممکن است یک نفر پس از یک روز پرتنش تقاضای یک ارتباط عاشقانه و آغوش داشته باشد.

در حالیکه ممکن است دیگری فقط بخواهد قدم بزند یا بنشیند و گپ بزند.

همچنین مهم است که اطمینان حاصل کنید که آنچه می گویید با زبان بدن شما مطابقت دارد.

اگر بگویید “من خوب هستم“، اما دندان های خود را به هم فشار دهید و نگاهتان را بدزدید، بدن شما به وضوح نشان می دهد که شما هر چیزی هستید به جز “خوب“!

وقتی نشانه های احساسی مثبتی از طرف همسرتان دریافت می کنید، احساس دوست داشته شدن و خوشبختی می کنید.

وقتی هم که نشانه‌های احساسی مثبتی ارسال می کنید، همسرتان نیز همین احساس را دارد.

وقتی دیگر به احساسات خود یا شریک زندگی خود علاقه مند نیستید، این کار به ارتباط بین شما آسیب می رساند و توانایی شما در برقراری ارتباط، خصوصاً در اوقات استرس زا را دچار آسیب می­‌کند.

 

ج) شنونده خوبی باشید

در جامعه ما تأکید زیادی بر گفتگو شده است. اما اگر می توانید یاد بگیرید به گونه ای گوش دهید که باعث شود شخص دیگری احساس ارزشمندی و درک شدن کند، می توانید ارتباط عمیق و محکم تری با او برقرار کنید.

تفاوت زیادی بین گوش دادن به این روش و شنیدن به شکل ساده وجود دارد.

وقتی واقعاً گوش می کنید، به آنچه گفته می شود به دقت گوش فرا می‌دهید. لحن های ظریف صدای همسرتان را می شنوید که به شما می گوید واقعاً چه احساسی دارد.

شنونده خوب بودن به این معنی نیست که باید با شریک زندگی خود موافقت کنید یا نظر خود را تغییر دهید.

اما به شما کمک می کند نقطه نظرات مشترکی پیدا کنید که می تواند به شما در حل تعارض کمک کند.

این عامل اصلی‌ترین فاکتور برای ایجاد رابطه سالم است.

 

د) استرس را مدیریت کنید

هنگامی که استرس دارید یا از نظر احساسی بیش از حد تحت فشار قرار می گیرید، به احتمال زیاد احساس عاشقانه همسرتان را اشتباه برداشت می‌کنید.

به این ترتیب سیگنال های غیرکلامی گیج کننده یا مبهمی ارسال می کنید، یا از الگوهای رفتاری ناسازگار استفاده می کنید.

چند بار پیش آمده است که استرس داشته اید و از عشق خود دور شده اید و چیزی را گفته اید یا کاری انجام داده اید که بعدا از آن پشیمان شده اید؟

اگر بتوانید یاد بگیرید که به سرعت استرس خود را کنترل کنید و به حالت آرام برگردید، نه تنها از بروز چنین پشیمانی هایی جلوگیری می کنید، بلکه به جلوگیری از درگیری و سوء تفاهم کمک می کنید و حتی به آرامش شریک زندگی خود در هنگام عصبانیت کمک می کنید.

 

۳) صمیمیت فیزیکی را زنده نگه دارید

حس لامسه یک بخش اساسی از وجود انسان است. مطالعات روی نوزادان اهمیت تماس منظم و محبت آمیز را برای رشد مغز نشان داده است.

این مزایا به کودکی ختم نمی شوند. تماس مهربانانه میزان اکسی توسین در بدن را افزایش می دهد. هورمونی که بر پیوند و دلبستگی تأثیر می گذارد.

گرچه رابطه جنسی غالباً سنگ بنای یک رابطه متعهدانه است، اما نباید تنها روش ایجاد صمیمیت جسمی باشد.

لمس مکرر و محبت آمیز، گرفتن دست، بغل کردن و بوسیدن نیز به همان اندازه مهم است.

البته مهم است که نسبت به آنچه همسرتان دوست دارد حساس باشید.

لمس ناخواسته یا نامناسب می توانند فرد را متشنج کرده و باعث شود او عقب نشینی کند.

دقیقاً همان چیزی که شما نمی خواهید. مانند بسیاری از جنبه های دیگر یک رابطه سالم، این کار هم می تواند به نحوه انتقال نیازها و اهداف خود به شریک زندگی تان بستگی داشته باشد.

حتی اگر دارای فشار کاری زیاد یا کودکان خردسال هستید و نگران آن ها هستید، می توانید با حفظ یک زمان معین برای باهم بودن، صمیمیت جسمی را زنده نگه دارید. این کار می‌تواند خواه به شکل یک شام عاشقانه باشد یا به سادگی یک ساعت در پایان روز که بتوانید بنشینید و باهم صحبت کنید یا دستتان را در دستان یکدیگر نگه دارید.

 

۴) یاد بگیرید که در یک رابطه هم گیرنده و هم دهنده باشید

اگر انتظار دارید ۱۰۰٪ از اوقات در رابطه به آنچه می خواهید برسید، خودتان را برای ناامید شدن آماده کنید.

روابط سالم مبتنی بر سازش بنا می‌شوند. با این وجود، برای اطمینان یافتن از وجود یک تبادل منطقی در رابطه کار زیادی لازم است.

 

الف) آنچه را برای شریک زندگی تان مهم است تشخیص دهید

دانستن آنچه برای شریک زندگی شما واقعاً مهم است می تواند کمک زیادی به ایجاد حسن نیت و فضای سازشی کند.

از طرف دیگر، مهم است که شریک زندگی شما خواسته های شما را تشخیص دهد و شما آن ها را به روشنی بیان کنید.

اینکه همواره دهنده باشید، در ازای نیازهای شما فقط باعث ایجاد کینه و عصبانیت می شود.

 

ب) پیروزی را هدف خود قرار ندهید

اگر با نگرشی با همسرتان برخورد کنید که گویا همه چیز باید در راستای خواسته های شما باشد، در این صورت رسیدن به سازش مشکل خواهد بود.

بعضی اوقات این نگرش ناشی از عدم تأمین نیازهای شما در سنین پایین است، یا ممکن است به دلیل سال ها کینه انباشته شده در روابط باشد که در نهایت به نقطه جوش می رسد و لبریز می‌­شود.

داشتن عزم راسخ در مورد چیزی اشکالی ندارد، اما شریک زندگی شما نیز شایسته شنیده شدن است. نسبت به شخص مقابل و دیدگاه او احترام بگذارید.

 

ج) بیاموزید که چگونه مشاجره را با احترام حل کنید

  • درگیری در هر رابطه‌ای اجتناب ناپذیر است، اما برای محکم نگه داشتن یک رابطه، هر دو نفر باید احساس کنند که شنیده شده اند. هدف بردن نیست بلکه حفظ و تقویت رابطه است.
  • مطمئن شوید که منصفانه مشاجره می­‌کنید. تمرکز خود را بر روی موضوع موجود حفظ کرده و به شخص مقابل احترام بگذارید. در مورد موارد غیر قابل تغییر بحث نکنید.
  • مستقیماً به شخصی حمله نکنید. برای بیان احساس خود از عبارات من استفاده کنید. به عنوان مثال، به جای اینکه بگویید، “تو به من احساس بدی می دهی” بگویید “وقتی این کار را می کنی احساس بدی می کنم“.
  • دعواهای های قدیمی را وسط نکشید. به جای اینکه به درگیری ها یا کینه های گذشته نگاه کنید و او را سرزنش کنید، بر روی آنچه می‌توانید در اینجا و اکنون برای حل مشکل انجام دهید تمرکز کنید.
  • حاضر به بخشش باشید. اگر نمی خواهید دیگران را ببخشید، حل تعارض غیرممکن است.
  • اگر عصبانی هستید، کمی استراحت کنید. چند دقیقه وقت بگذارید و استرس خود را برطرف کنید و قبل از اینکه کاری بکنید که بعدا از آن پشیمان شوید، آرامش خود را به دست آورید. همیشه به یاد داشته باشید که با شخصی که دوستش دارید بحث می کنید.
  • بدانید چه موقع یک بحث را ادامه ندهید. اگر نمی توانید به توافق برسید، موافقت کنید که نظرتان با هم مخالف است. اگر مشاجره به جایی نمی رسد، می توانید آن را ادامه ندهید.

 

۵) آمادگی فراز و نشیب ها را داشته باشید

مهم است که تشخیص دهیم در هر رابطه ای فراز و نشیب هایی وجود دارد. شما همیشه در یک اوضاع نخواهید بود.

  • بعضی اوقات ممکن است یکی از پارتنرها درگیر مسئله ای مانند مرگ یکی از اعضای نزدیک خانواده باشد.
  • حوادث دیگر مانند از دست دادن شغل یا مشکلات شدید سلامتی، می تواند بر هر دو شریک عاطفی تأثیر بگذارد و ارتباط آن ها با یکدیگر را دشوار کند.
  • شما ممکن است ایده های مختلفی در زمینه مدیریت امور مالی یا تربیت فرزندان داشته باشید.
  • افراد مختلف به طور متفاوتی با استرس کنار می آیند و سوء تفاهم می تواند به سرعت به ناامیدی و عصبانیت تبدیل شود.
  • مشکلات خود را بر دوش شریک زندگی خود نگذارید.
  • استرس های زندگی می تواند ما را عصبی و بداخلاق کند. اگر استرس زیادی دارید، راحت ترین راه این است که آن را بر روی شریک زندگی خود خالی کنید و حتی به او ضربه بزنید تا احساس امنیت کنید. چنین مبارزاتی ممکن است در ابتدا احساس آزادی به شما بدهد، اما به آرامی روابط شما را مسموم می‌کند.
  • روش های سالم دیگری برای کنترل استرس، عصبانیت و ناامیدی خود پیدا کنید.
  • تلاش برای راه حل اجباری می تواند مشکلات بیشتری ایجاد کند. هر شخصی به روش خودش مشکلات و مسائل را حل می کند. به یاد داشته باشید که شما یک تیم هستید. ادامه حرکت رو به جلو با هم می تواند شما را از شرایط سخت عبور دهد.
  • به مراحل اولیه رابطه خود نگاه کنید. لحظاتی را که هر دوی شما را به هم نزدیک کرده را باهم به اشتراک بگذارید. نقطه ای را که در آن شروع به فاصله گرفتن کرده اید را بررسی کنید و نحوه همکاری برای احیای دوباره این تجربه عاشقانه را باهم مشخص کنید.
  • برای تغییر صحبت کنید. تغییر در زندگی اجتناب ناپذیر است و چه با آن همراه شوید و چه با آن مبارزه کنید، این اتفاق می افتد. انعطاف پذیری برای سازگاری با تغییری که همیشه در هر رابطه ای اتفاق می افتد ضروری است و به شما این امکان را می دهد در اوقات خوب و بد در کنار هم رشد کنید.
  • اگر برای رابطه خود به کمک خارجی نیاز دارید، با هم در این خصوص صحبت کنید. گاهی اوقات مشکلات در یک رابطه خیلی پیچیده یا طاقت فرسا به نظر می رسد، طوری که شما نتوانید از عهده آن بر بیایید. زوج درمانی یا گفتگو با یک دوست معتمد می تواند به شما کمک کند.

 

 

فیلم مصاحبه تلویزیونی در مورد وسواس فکری



شماره های تماس با صدای زندگی

یعقوب اسماعیلی

روانشناسی بالینی. درمان قطعی وسواس و فوبیا و اختلالات اضطرابی. مدیر سایت و کانال تلگرام صدای زندگی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

نکاتی که توجه به آن برای ایجاد رابطه سالم ضروری است

0